корисна інформація для батьків першокласників

Шановні батьки, Ви можете переглянути за посиланням алгоритм дій для зарахування дитини до закладу освіти для здобуття початкової освіти

територія обслуговування за закладами середньої освіти хортицького району

Download
Закріплення території обслуговування за закладами середньої освіти Хортицького району
ХОРТ. Закріплення терторії 2021 _ 2.pdf
Adobe Acrobat Document 218.1 KB
Download
додатки до стратегії.pdf
Adobe Acrobat Document 1.8 MB

батькам першокласників

РЕКОМЕНДАЦІЇ УЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА БАТЬКАМ

     На сьомому році життя ваша дитина повинна правильно вимовляти всі звуки, фрази - чітко й зрозуміло., вміти вимовляти слова складної складової структури (водопровідник, регулювальник). Це дуже важливо для успішного оволодіння дитиною письмовим мовленням, а також і для психологічного комфорту в новому колективі.

     Щоб домогтися правильної вимови, необхідно розвивати у дитини вміння диференціювати (розрізняти) звуки. Якщо у дитини недостатньо розвинене це вміння, то це може призвести до виникнення спецефічних помилок на письмі та при читанні (пропуски та перестановки звуків та букв, злите написання слів і т. д.) 

     Також необхідно розвивати дрібну моторику рук. Це можно робити ліплячи з пластеліну та глини, застібуючи та розстібуючи гудзики, складаючи пазли та мозайку і т. ін. Такі вправи стимулюють розвиток мовлення , а отже будуть корисними для підготовки дитини до навчання грамоті, зокрема, письму.

     Також у дитини повинно бути сформоване зорово-просторове сприйняття (вміння орієнтуватися на аркуші паперу, в просторі, в частинах тіла і т. д.) Якщо ця функція у дитини сформована недостатньо, то можуть виникнути специфічні помилки при письмі та читанні - пропуски елементів літер, зайві або неправильно розташовані елементи літер, дзеркальне написання і т. ін.

    Взнати наскільки добре розвинуті перераховані функції у вашої дитини, а також отримати корекційно-розвиваючу допомогу, ви зможете, звернувшись до логопеда в дошкільному закладі або в поліклініку.

     Якщо за якихось причин у вашої дитини до початку шкільного навчання зберігаються або виявляються труднощі у мовленні, вам буде запропонована логопедична допомога в школі.

ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ЛОГОПЕДИЧНОЇ РОБОТИ В ШКОЛІ:

- корекція звуковимови;

- розвиток фонематичного слуху;

розвиток навичок аналізу та синтезу звукового та морфологфчного складу слова;

- збагачення лексичного запасу;

- оволодіння граматичними категоріями;

- розвиток зв'язного мовлення;

- розвиток зорового сприймання і дрібної моторики рук.

 

УСПІХІВ НА ШЛЯХУ ДО ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ!


КОНСУЛЬТАЦІЯ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА

     СКОРО В ШКОЛУ - РОЛЬ БАТЬКІВ!

    Вступ до школи - переломний момент у житті дитини. Він пов'язаний з новим типом стосунків, з оточенням, новим видом основної діяльності (навчальної, а не ігрової).Це кризовий період у житті дитини, і виявляється вона у тому, що свої ігрові потреби дитина має задовольняти навчальними способами. Проце адаптації до шкільного життя у дітей триває по-різному - від 2 тижнів до 2-3 місяців.Вирішальну роль тут відіграє сформований у дошкільному віці рівень передумов готовності до школи або "шкільної зрілості".

Шкільна зрілість виявляється :

1. морфогенетичній готовності, що передбачає фізіологічну зрілість (стан здоров'я) та рівень фізичного розвитку (довжина тіла, маса тіла, особливості та темп розвитку  в дошкільному віці, стан соматичного здоров'я дитини...);

2. інтелектуальній готовності дитини до школи, що передбачає володіння дитиною певною кількістю знань про явища навколишнього середовища, а також певний рівень розвитку мислення, пам'яті, сприймання, уяви, уваги;

3. комунікативній готовності, що передбачає володіння навичками взаємодії з дорослими, однолітками, а саме: знання моральних норм та правил поведінки (вміння слухати, вибачати і вибачатись, співчувати тощо);

3. емоційно-вольовій готовності, що передбачає вміння:

- робити не лише те, що подобається, а й те, що необхідно зробити;

- поставити мету, виявити певні зусилля у випадку подолання перешкод, оцінювати результати своєї діяльності;

- розуміти і адекватно виражати свої емоції;

- свідомо підкорятися загальним правилам та вимогам;

- уважно слухати і виконувати самостійно усні вказівки дорослого;

- самостійно діяти за зразком (точно відтворювати, діяти за аналогією).

4. мотиваційній готовності, що передбачає чітко сформовану позицію школяра, коли дитина:

- має належне уявлення про школу;

- позитивно ставиться до шкільних занять, загальноприйнятих норм дисципліни;

- віддає перевагу урокам грамоти й лічби, а не заняттям дошкільного типу (малювання, фіз. культура тощо);

- визнає авторитет учителя.

    Такождуже важливий правильний режим дня.

ПОРАДИ ЩОДО РЕЖИМУ ДНЯ:

- 12 годин сну з урахуванням обіднього (1-1,5 години) для поновлення сил;

- після школи не спішіть садити дитину за уроки, необхідно 2-3 години відпочинку (обідній сон). Найпродуктивніший час для приготування уроків з 15 до 16 години. Заняття ввечері безрезультатні, завтра доведеться починати все спочатку;

- не примушуйте дитину готувати уроки за один раз. Після 20 хвилин занять необхідно 10-15 хвилин "перерви";

- під час приготування уроків не сидіть над дитиною, давайте їй можливість працювати самостійно, але якщо буде потрібна ваша допомога, наберіться терпіння;

- спокійний тон та підтримка ("Не хвилюйся, все вийде", "Давай розбиратися разом", "Я тобі допоможу"), конкретна похвала, навіть якщо щось не виходить, обов'язково необхідна;

- не акцентуйте увагу на оцінках ("Не дарма у тебе з письма одні "2" і "3");

- вчасно лягайте спати, заздалегідь заспокоївшись і Ви і дитина.

 

Якщо ви будете допомагати дитині у навчанні та надавати їй емоційну підтримку, вона виросте врівноваженою та спокійною.


КОНСУЛЬТАЦІЯ ВИХОВАТЕЛЯ

     Перхід до школи - якісно новий етап у розвитку дитини. Він пов'язаний зі зміною соціальної ситуації розвитку, з особистісними новоутвореннями.

   Усі життєві ситуації, що пов'язані зі вступом до школи, їх переживання потребують від дитини перегляду та переосмислення створеної нею картини світу, а іноді її серйозного коригування.

     Головне, що необхідно дитині - це позитивна мотивація навчання. Більшість майбутніх першокласників хочуть йти до школи, але у них складається певне уявлення на зразок такого: справжній школяр - це щасливий володар портфеля і шкільної форми, старанний виконавець шкільних правил.Такий учень слухає вчителя, піднімає руку і отримує оцінки, причому лише високі. Дитина впевнена, що буде вправним учнем. У таких дитячих сподіваннях прихована велика небезпека: дитина сприймає школу як чергову гру, яка може виявитись зовсім не такою привабливою, якщо не перетвориться з часом на навчальну співпрацю з вчителем і однолітками.

   Ставлення дитини до школи формується ще до того, як вона до неї піде. і тут важливу роль відіграє інформація про школу і спосіб її подачі з боку батьків і вихователю. Більшість батьків намагається створити емоційно привабливий образ школи: "Ти у нас будешь відмінником", "У тебе з'являться нові друзі" тощо. Тож дитина, яка налаштована на радісну і цікаву діяльність, відчувши навіть незначні негативні емоції, може надовго, а іноді і назавжди втратити інтерес до навчання. Іноді ж дорослі використовують образ школи для залякування: "Ти двох слів не зв'яжешь, як ти в школі на уроках будешь відповідати?" тощо.Такі настанови навряд чи підбадьорять дітей напередодні вступу до школи. Таким чином, ані однозначно позитивний, ані однозначно негативний образ школи не принесе користі. Важливо налаштувати дитину на повсякденну роботу і переконати її в тому, що вона зможе все, якщо буде старанно ставитися до навчання.

ЯК ПРАВИЛЬНО ВИБРАТИ ШКОЛУ для малюка?

1. Поцікавтеся кількістю дітей в класах: 12-14 - оптимально, але нереально. Але все ж-таки 25 - краще, ніж 35. А якщо 40?! - недопустимо. Про який індивідуальний підхід може йти мова, коли дихати в класі не буде чим.

2. Кількість хлопчиків і дівчаток бажано, щоб було приблизно порівну. Це дуже суттєво для нормального формування особистості.

3. Поцікавтесь які вимоги висуваються до дітей при вступі до школи.Шкіл, які не ділять дітей за мірою їх підготовленості, вже не лишилося. Тому, вам розкажуть, що повинна вміти ваша дитина, що знати. А ви потім будете мати можливість поміркувати підходить вам це чи ні.

4. Вибираючи школу, обов'язково треба з'ясувати, яким чином ваша дитина готова до школи:

- наскільки працездатна, самостійна;

- чи швидко засвоює знання чи повільно, чи з труднощами;

- рівень зорової, слухової пам'яті, довільної уваги;

- рівень розвитку логічного мислення;

- наскільки дитина впевнена у своїх можливостях;

- наскільки сильне бажання йти до школи і які мотиви цього бажання.

     Якщо у вас дитина з невеликою швидкістю реакції, не можна їй вступати в престижні ліцеї, гімназії, де навантаження не тільки велике, а й кількість матеріалу значно більша, ніж у звичайній школі.. Подібні заклади орієнтуються на дітей, які швидко й легко засвоюють великий об'єм інформації. Для дитини, яка повільно (хоча, можливо, дуже міцно і добре) засвоює інформацію, це може бути стресовим фактором і, з часом, призвести до психічних травм. Такій дитині краще буде у звичайній школі, де її не будуть "підганяти".

     А дитині активній, розвинутій, кмітливій в звичайній школі буде нудно, тому що там не буде забезпечено оптимальне для неї навантаження.

    Добре, якщо школа, яку ви оберете, давала загальну, всебічну базу і в ній не було ранньої спеціалізації за предметами. Щодо іноземних мов - правило таке - поки дитина не оволодіє рідною мовою, "грузити" її іноземною мовою немає сенсу.

     Ще один важливий момент - тривалість навчання. Переконайтесь, що у вибраній вами школі не "завчать" вашу дитину до позеленіння! В 1-му піврвччі - 4 уроки на день максимум.

     Не слід особливо поспішати з додатковою освітою. Якщо це спорт, танці -  добре. А якщо щось розумове - шахи, музика - краще утримуватись хоча б в 1-му класі. Дайте дитині повністю адаптуватися до звичайної школи, а потім вжепочинайте навчання в музичній або, навпаки, поступайте до музичної за рік до вступу в нормальну школу. В будь-якому випадку не робіть цього одночасно.

     Звісно, що найголовніше питання при виборі школи - це вчителька. Тут важливо прислухатися до думки малюка - у дітей надзвичайно добре розвинена інтуіція і тому, якщо ваша дитина активно протестує проти того, щоб вчитися у конкретного вчителя, не примушуйте її іти до неї в клас. А якщо дитина із захопленням розповідає про перше знайомство з вчителем - можете бути впевнені - успіх гарантовано. 

     Вирішуючи питання в яку школу віддати свою дитину все ж таки віддайте первагу не міркуванням інтелектуального розвитку, збереженню фізичного та психічного здоров'я малюка. Тому що хвора людина не може досягти великих успіхів і в навчанніі в кар'єрі.

 

ДЕКІЛЬКА ПОРАД БАТЬКАМ 

майбутніх першокласників.

1. Найголовніше - поспілкуватися з майбутньою вчителькою. Вона повинна стати "другою мамою", створити комфортне для навчання середовище.

2. Поговорити з батьками, чиї діти навчаються в даній школі, по цей навчальний рік, дізнайтеся їх думку.

3. Добре, коли школа міститься поряд із вашим помешканням.

4. Зайдіть на сайт школи та уважно вивчіть його.

5. Нова шкільна споруда необов'язково означає хорошу школу.

6. Обираючи школу для гіперактивної або, навпаки, повільної дитини, потрібно перш за все, обирати вчительку. Вона повинна бути спокійною, врівноваженою.

7. Домашню дитину, яка не звикла працювати в колективі, краще віддати до приватної школи, де класи не чисельні і вчитель зможе приділити їй більше уваги.

8. Хворобливу дитину краще не віддавати до гімназії або спеціалізованої школи: процес приготування домашніх завдвнь перетвориться для неї на каторгу.

БАЖАЄМО  УСПІХІВ ВАМ І ВАШИМ ДІТЯМ!