ІНСТРУКТОР З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРи

       Мишковець Олена Олександрівна, стаж роботи 23 роки.

руханка

поради батькам

участь у фестивалі з дитячо-юнацького фітнесу «Fitness-Z 2020»

Під керівництвом інструктора з фізичного виховання Мишковець О.О. та з допомогою учителя-логопеда Куліш О.А. наша команда "Нехочухи" взяла участь у заочному фестивалі з дитячо-юнацького фітнесу 

«FITNESS-Z 2020».

Корекційно-відновлювальний фітнес з елементами нейро-психологічної гімнастики було представлено яскравим номером "Розумний фітнес" у викоанні дівчаток з групи №5. 

РАНКОВА РУХАНКА У ЗДО №237

Кожного ранку наші діти починають бадьорими та радісними на ранковій руханці під музичний супровід.

Інструктор з фізичного виховання Олена Олександрівна підібрала комплекс вправ для дітей для активного початку дня!

Долучайтеся до нас і ВАШ день ЗАВЖДИ БУДЕ БАДЬОРИМ ТА РАДІСНИМ! 

Фізичне виховання дитини в родині.

       Фізична культура як засіб профілактики та лікування захворювань знаходить все більш широке використання на практиці. До засобів фізичної культури відносяться спеціальні загальнофізичні вправи, рухливі ігри, а також загартування і масаж. 

       Гімнастичні вправи укріплюють дихальні м'язи, сприяють нормальному розвитку грудної клітини, в результаті чого підвищується вентиляція легень, збільшується газообмін, покращується легеневий кругообіг, і кров швидше насичується киснем; полегшується робота серцево-судинної системи. Під впливом фізичних вправ покращується робота органів травлення, підвищується моторна діяльність кишківника, що  усуває закрепи й скупчення газів, підсилює виділення травних соків, краще всмоктуються лучше  харчові речовини, підсилюється обмін речовин.

       Вправи бажано виконувати при відкритій кватирці, краще на свіжому повітрі, долучаючи дитину до природи.

       Ранкова гімнастика полегшує перехід від сна до неспання, дозволяє організму швидше включитись в роботу. Для неї краще такі вправи, які  впливають на різні групи м'язів. Бажано включати вправи для тулуба, м'язів рук, ніг, черевного пресу й спини, вправи на гнучкість хребта та рухливість  кульшових суглобів. Виконувати їх необхідно в певній послідовності: спочатку підтягування, потім вправи для рук і плечового поясу, тулуба та ніг. Закінчують зарядку стрибками та бігом, після чого виконують вправи, які заспокоюють дихання. Тривалість зарядки залежно від віку від 10 до 30 хвилин. Вправи поступово ускладнюються, прискорюється темп рухів. Комплекс вправ бажано змінювати кожні 7-10 днів.

       Дуже добре, якщо батьки будуть виконувати зарядку разом з дитиною. Це зробить заняття більш емоційними та привабливими для малюка. 

       Після ранкової зарядки необхідно провести водні процедури  - душ або обливання, після чого енергійно розтерти рушником до відчуття приємного тепла. Розтирати тіло необхідно  по ходу кровоносних судин: від кисті рук до плеча, від спини до стегон, а живіт і груди - круговими рухами справа наліво.

       Корисно поєднувати прогулянки із спортивними вправами, іграми. У грі вдосконалюються рухові навички дитини, підвищується його емоційний тонус, крім того, рухливі ігри на свіжому повітрі надають гарний оздоровлювальний ефект.

       Ходьба на лижах - найбільш доступний взимку  вид спорту, який благотворно впливає на організм дитини. Під час лижної прогулянки в роботу включаються майже всі групи м'язів.  Укріплюються серцево-судинна та дихальна системи,  опорно-зв'язковий апарат, покращуються обмінні процеси в організмі.  Спілкування з природою заспокоює, створює позитивний емоційний стан. Але головна перевага цього спорту -  тривале перебування дитини на свіжому повітрі, насичення організму киснем. До лижного  сезону краще готуватись з осені. В ранкову гімнастику треба включати вправи для розвитку м'язів рук та ніг, здійснювати піші походи, бігати підтюпцем. Головна умова для новачків - поступовість в збільшенні навантаження. 

       Кращий засіб підвищення працездатності - це фізичні вправи.

       Наше століття породило прагнення до знань. І деякі батьки поспішають залучити до них зовсім маленьких дітей, насичуючи їх надмірною інформацією. До чого це може призвести?  До ламання природного розвитку нервової системи, її ранньому виснаженню, до неврастенії.


Рух та здоров'я.

       Наскільки важливий рух у людському житті, відомо кожному. Але між знаннямй практикою  часто відстань буває більше ніж до Місяця. А між тим відомо також і те, що люди, які тренують свою м'язову систему, нехай, навіть, зовсім невеликої, але обов'язково щоденної активністю, набагато менше схильні до нещасних випадків. Статистичні дані з практики дитячих лікарів, лікарських комісій й страхових компаній свідчать про надзвичайну важливість руху і правильного харчування в житті дітей. До речі, і дорослих теж.
       Діти, як відомо, продукт свого середовища - воно формує їх свідомість, звички. Природою передбачено, що молоді створіння вивчають світ перш за все через досвід і поведінку своїх батьків. Саме батьки прищеплюють дітям стратегії виживання, закладають, скажімо так, робочие програми.
       Людський мозок, особливо це стосюється безсвідомого мислення, збагачується враженнями. У подальшому 80% нашої діяльності керується цим безсвідомим досвідом. Тому надзвичайно важливу роль грають просвіта дітей в питаннях потреб здорового тіла, навчання, тренування як в дитячому садку, так і в родині. Дітям необхідно пояснити значення не тільки тих чи іншх дій і звичок, але - і це головне - надавати власний приклад.

·     Вранці, ще в ліжку, необхідно, щоб дитина зробила кілька вправ на розтягнення м'язів.

·       Душ! Від цієї ранкової процедури дитина повинна отримати насолоду справжнього веселого водного свята. 

·      Тепер за апетитний сніданок! Адже це найважливіший прийом їжі за день. Тому ні в якому разі не снідайте на ходу. Краще за все, якщо до столу протягом тривалого часу подаєтся одне й теж саме. Це сприяє виробленню в організмі нагальної потреби у сніданку.

       За сніданком важливі  мирні розмови про майбутній день, в тому  числі про потреби організму.
         У вихідні організуйте справжнє родинне свято (свято, до речі, не завжди означає застілля). Непогано заздалегідь його спланувати, присвятивши виключно питанням охорони здоров'я:

·      сніданок в цей день добре було б приготувати разом, всією родиною;

·      разом зробити гімнастику, пограти в рухливі ігри;

·   відправившись на прогулянку, наприклад, до лісу,   у пошуках різних цілющих трав, поговоріть про їх дію і про благотворний вплив природи на здоров'я;

·    бажано, щоб впродовж дня дитина виконувала різні вправи ("Якщо ти потягнешся і потім розслабиш м'язи у тебе з'явиться відчуття тепла по всьому тілі. Напруж потиличні м'язи, і ти відчеєш, як підсилюється після цього кровообіг".)

       Однак тілько говорити про значимість здоров'я - цього мало; необхідно робити повсякденні, нехай дрібні, зате чисельні кроки. Тоді неодмінно складеться той здоровий фундамент, на якому в подальшому може бути побудована прекрасна будівля людського життя. Так давайте вже з самих ранніх років навчати наших дітей берегти своє здоров'я і піклуватися про нього!

 


ЯК ОБРАТИ  ВИД СПОРТУ ДЛЯ СВОЄЇ ДИТИНИ? 

Малюк постійно знаходиться в динамічному русі і змалечку веде активний спосіб життя, тому йму необхідний простір для проявлення його фізичного потенціалу. Для батьків на цьому етапі дуже важливим вважається питання правильного вибору того виду спорту, де ваша дитина зможе реалізувати   закладений у ній потенціал і проявити щирий інтерес ддо результатів своїх занять.

       Ваша дитина просто не зможе не зацікавитись тим видом спорту, який дібраний для нього правильно. Тобто є для нього регулярні походи на тренування не буде вважатися обов'язком, а буде чимось на зразок відушини і можливості випустити свою фізичичну міць. І навпаки, неправильно підібраний вид спорту призведе до того, що тренування і для вас, і для неї перетворяться у каторгу, що згодом стане причиною її нелюбві к фізичних вправ в принципі. Можливо, в цьому випадку буде правильніше віддати дитину в іншу сферу, де також потрібно фізично проявляти себе. Питанням про те, як вибрати правильний спортивний напрямок, задаються безліч батьків. Скажемо відверто, вам неможливо буде прищепити до дитини любов до спорту, якщо він не є активним за своєю суттю. Кожна дитина живе у своємму ритмі, і якщо сусідський хлопчик вже отримує чорний пояс по карате, це зовсім не означає, що ваша дитина повинна отримати золотий. Для визначення дитячого спортивного потенціалу корисним буде поговорити з тренером, який як професіонал повинен буде надати вам рекомендації, виходячи з характеру вашої дитини, його рухливої активності і амбітності.

       Універсальним видом спорту вважається такий, як плавання. На нього слід віддавати дитину приблизно з 4 років, при цьому не квапте його. Як правило, змагальне життя з плавання починається тільки з шести років. Плавання корисне для покращення роботи серця, розвитку більшості м'язових систем і тренує витривалість. 

     Теніс є спортом аристократів і віддавати дитину можно сюди з семи років. Він чудово розвиває моторику, координацію і витривалість. Крім того, теніс тренує здібності швидко реагувати і аналітично мислити. Різноманітні активні й агресивні види спорту, такі як баскетбол, хоккей або футбол, приймають дітей приблизно в один час, років з семи. Вони всі розвивають навички командних дій, витривалість, координацію і допомогають підтримувати чудову фізичну форму. Фігурне катання наразі стало дуже популярним видом спорту. Але не варто забувати про те, що крім того, що це красиво,це ще й складно для маленької дитини.


РОЗВИТОК У ДІТЕЙ ВОЛІ І ХАРАКТЕРУ В ДОШКІЛЬНОМУ ВІЦІ.

 

Як розвивається воля людини, а також з якого віку можна виховувати вольові якості у малюка? Це питання є дуже важливим для кожного, хто має дітей, а також хто хоче виростити їх сміливими, стійкими й стриманими людьми. В свою чергу, воля - це не вроджена якість людини. Дитина не народжується з вже готовою сильною або слабкою волею, вона не може передаватися у спадок. Така якість формується в процесі виховання малюка.

·       Якщо дитина завжди оточена надмірною опікою дорослих, а також йому не необхідно докладати ніяких зусиль у досягненні бажаного, то навряд чи з такої дитини виросте людина, наділена стійкими твердженнями й твердим характером.

·       Іноді батьки кажуть: "Ну, чого ще можно очікувати від трирічної дитини? Адже він ще зовсім маленька і нічого не розуміє. Ось коли вона підрасте, тоді й будемо вимагати".

         Однак це невірне судження. Вимагати від малюка, звісно,   тільки в   межах його можливостей, необхідно з самого раннього віку, починаючи з  того моменту, коли малюк починає розуміти мовлення, направлене до неї, й  сам лпнановує її.

·       При цьому зріла воля - це надто зріла якість. Звісно, у цьому випадку неможна говорити про волю зовсім ще маленької дитини в розумінні, яке вкладається у значення зрелої волі у дорослої людини. Однак можна говорити про зачатках проявів волі навіть у маленьких дітей. Такі зачатки виражаються:

- в наявності у дитини певного прагнення до досягнення мети;

- в збереженні даної мети, не дивлячись на відстрочку або відволікаючі моменти;

- в здатності до відстрочки або затримці свого бажання, то є наявність терпіння;

- в здатності подолати своє небажання заради досягнення мети.

·       Для того щоб розвивати ці задатки, необхідно в вихованні дитини чітко дотримуватись певних правил. В першу чергу повинен бути встановлений певний режим дня й розпорядок для того, щоб дитина точно знала, як, коли і що він повинен робити: вставати, гуляти, їсти, вкладатися спати, мити руки перед їжею, перед сном прибирати іграшки. Все це привчає малюка до охайності і цим самим  сприяє розвитку вольових рис його характеру.

·       Дорослим слід завжди бути дуже чесними з дитиною, тобто завжди тримати своє слово. Адже часто так буває: щоб втішити малюка, йому обіцяють багато чого - і іграшки купити, і в телефоні пограти, і на гойдалках покатати. В цьому випадку дитина перестає плакати або вередувати, але чекає обіцяного. Дорослі вже одразу забувають про власну обіцянку і часом не виконують її. Тож дитина звикає не вірити обіцянкам батьків. А також сам привчається легко давати обіцянки, а згодом не виконувати їх. При цьому у нього не виховується відповідальність за свої слова. А навпаки, починає розвиватись безвідповідальність і безвільність.

·       Поступово виховуйте в дитині вміння володіти власними бажаннями , почуттями, привчайте його стримуватись, перемагати своє почуття страху, болі, а також образи.

Все це  зміцнює та тренує його волю.